Korda Underwater #7

Osså hamnar vi lätt där igen – diskussionen om bete i vattnet, mängden och vad och när osv! Intressant som bara den och det är Kordas senaste undervattensfilm som får de grå att än en gång gå igång!
UW7

Eftersom jag har ett brinnande intresse för att resonera kring detta med bete i ditt swim, så vill jag gärna att vi som sett 7án kan dela åsikter på detta inlägg just här! Har du själv kört med samma taktik och tänk som grabbarna nu senast och håller med eller vill dementera? Eller har du ett annat tänk som skiljer sig så enkelt att Du kan beskriva det här? Eller är det kanske så att vi helt enkelt inte KAN jämföra vad vi ser på filmen och applicera detta på Svenskt fiske?

Det finns mycket att lära för både erfaren och ung och jag säger personligen att 7án är den bästa hittills – utan tvekan…

7 responses to “Korda Underwater #7

  1. Bra filmer, man kan lära sig mycket!. Dock inte sett sjuan.Har ni laddat ned den?. Mvh Joakim

  2. Tror det finns en del att lära sig även om våra karpar inte är lika hårt pressade… Att tro att varje Karp som plockar upp betet krokar sig är bara ren idioti – detta lär inte ens hända i ett helt jungfruligt vatten, det finns alltid dom som kommer undan:( är fullständigt övertygad om att en typ av rigg och ett sätt att mäska aldrig kommer att kunna fånga alla fiskar i en sjö hur många år man än håller på… De beter sig helt enkelt för olika när de äter!

  3. Så här tror Frank Warwick: http://www.youtube.com/watch?v=HiDMZn_U7Hw
    Jag tror att han har rätt, ännu värre scenarion finns säkert eftersom det går att blanka orimligt många pass i rad. 1/20 1/30 1/40 det kan nog vara sanningen om man låter bli att anpassa sig efter situationerna. Det gäller att vara på tå konstant och tänka steget före, om man inte bara är nöjd med att campa dvs.🙂

    • Detta är nog den bistra verkligheten… Händer nog lite då och då att karparna sopar rent platsen utan krokad fisk som resultat – har sett helt ofiskade sutare göra detta vid ett flerta tillfällen, en gång kastade jag om spöna vid 6 tiden med en rund stringer med 5-6 beten runt varje pop- up… Vid 9 simmade jag ut och upptäckte att Alla mina stringers var bortätna+ att där var en grop på en decimeter runt betena… Hade jag fångat dom på bottenbeten eller nån annan rigg? Antagligen….

  4. Det verkar som att sidan ”dog” i början av detta året. Då tycker jag man skall tala om att sidan är nedlagd, men ligger kvar på nätet.

    • Mikael Gräntz

      Du får mer än gärna utveckla ditt påstående varför man ska deklarera en sida med liten aktivitet som nedlagd? Intressant påstående tycker jag…

Kommentera

