Trent Baits och Dynamite Baits

Har under året testat beten från Trent Baits och Dynamite och de har fungerat fint. Har dock inte lagt tillräckligt med tid med betena för att göra en fullständig utvärdering.

Trent och Dynamite boilies

Dynamites Redfish använde jag i Polen med gott resultat och det baserar jag på att mina grannar vid sjön fångade totalt 5karpar på 12spön, 6spön vardera sida om mig, då jag fångade totalt 17fiskar under tre dagar.

Det kan ha varit andra faktorer som avgjorde men definitivt så fungerade betena bra.

Har även använt The Source och det är en bulle som verkligen imponerar med sin kryddiga doft. Har landat fisk på denna bulle också men återkommer med mer info om den nästa år efter mer omfattande fälttest.

Trent Baits har jag använt både här hemma såväl som utomlands. I det ena vattnet utomlands så var inte resultaten över sig men karparna där var präglade på fodermajs och det var det som också producerade flest runs. Vi fiskade där i fem dagar och det producerade tre karpar på Freshwater Shrimp bullar till mig medans fodermajs producerade mer konstant. I det andra vattnet vi fiskade i så producerade det fisk varje dag och toppfisken var en fjällis på strax över 14kilo som föll för en snowman 24mm+18mm pop-up.

Det tredje och sista vattnet fick jag en del fisk på betena också och kronan på verket var en 19,04kilos spegelkarp som plockade upp en snowman bestående av 20mm bulle och en 14mm Hi-Viz White pop-up  båda i Freshwater Shrimp flavour efter bara 30min fiske!

Detta var den brutalaste fight jag någonsin haft med en karp. 19.04kg dynamit!

Hemma i Sverige har jag kört på med Freshwater Shrimp i ett vatten men fick inte chansen att fiska där mer än en natt och det är för lite för att göra en utvärdering på. Provade också SSD Pro 9 i två vatten och det resulterade i tre hugg på tre nätter varav två landades. Jag åter kommer med mer nästa år då jag kommer att fortsätta med detta bete då.

/ Ola

2 responses to “Trent Baits och Dynamite Baits

  1. Birger Holmqvist

    Den fighten glömmer jag aldrig… har aldrig sett någon våldföra sig så hårt på en stor fisk och det gick ju bra … en meter lina till fisken och den hade nog varit rökt:)

  2. Som du skriver Birger en meter till och den hade varit förlorad runt trädstammen med musslor på!!!
    Fisken i sig är brutal i proportionerna och med en sådan stjärtspole och stjärtfena så lägger de rejäl kraft bakom när de får för sig att de ska till annat ställe!!!

Kommentera

