Tony ”Quicktony” Kuzele fångstrapport

Tony skickade in följande fångsrapport till Karpverket från Svenstorpssjön.

Hej Birger!

Här kommer en liten berättelse om mitt första besök i Svenstorpsjön. Vi kom till Svenstorp kl.16.00 och efter att jag löst fiskekort var det bara att åka ner till sjön och lasta båten med karputrustningen. Jag valde att fiska från den stora ön mitt i sjön. När jag valde plats att fiska på rodde jag ut med båten och mäskade platser dit jag kunde kasta mina beten. Efter att jag satt upp tältet tog vi fram grillen och grillade några goda hamburgare till mig och min familj. Efter det var vi rätt så trötta och redan kl.21.00 lade vi oss i sängarna.

Klockan var 03.00 när ljudet från mitt ena Delkim väckte mig, ut från tältet och framme vid spöna ser jag att det är min mittersta spö som drog iväg och efter en relativt kort fajt kunde jag håva en vacker fjällis på 8,500
kg. Betet var en 24mm Mainline Fusion. Kastade om och kröp ner i
sovsäcken, hade inte ens hunnit att somna om när det är dags för nästa
run, återigen var det mittersta spö som drog iväg. Snart insåg jag att
det skulle bli en riktig fajt, drillade från land ett tag men snart var det
bara att hoppa i båten och ge sig ut på sjön. Det var det bästa fajten som
jag någonsin fått uppleva i Svenska vatten sedan jag började fiska karp i
Sverige. Efter 20-25 min kunde jag håva en super fin fjällis på som
visade sig väga 12,500kg.

Morgonen förflöt lugnt precis som dagen, strax innan 18.00 var det
dags att mäska inför natten. Andra natten var lugn och tyvärr blev jag inte störd i min sömn men kl 08.00 drog mitt vänstra spö iväg och efter några rusningar in i vassen kunde jag håva ytterligare en fjällis på fina 8,500 kg.
Jag var riktigt nöjd med helgens fiske och med detta bakom mig kändes det bra att lasta båten och lämna ön.

Tyvärr var ön full med skräp och skit och det lämnar ingen bra bild av oss seriösa karpfiskare – mycket tråkigt! Men jag kommer tillbaka till Svenstorpsjön igen.

Mvh
Antun Tony Kuzele – MTS

Tack Tony för din fångstrapport – fler bidrag tas tacksamt emot
// Karpverket

One response to “Tony ”Quicktony” Kuzele fångstrapport

  1. Birger Holmqvist

    Bra fiskat Tony – ser fram emot fler fångstrapporter!

Kommentera

