Rapport från Haga – av BH!

För någon vecka sedan spenderade jag några dagar vid Hagasjön. Siktet var egentligen inställt på Färgsjön men då det varit en kraftig översvämning där lades planerna om helt. Som alltid var det trevligt vid Haga, jag och Jonas grillade kilovis med kött (ja man får faktiskt äta massa kött och sallad när man går på GI). Vi hade dessutom trevligt sällskap,  Fre-Sön var i stort sett hela sjön full… Jag, Jonas, Stifors, Frank, Erik, Danne och Chrille… Inte världens bästa förutsättningar med tanke på fisketryck, men sjön visade upp sin goda sida. Erik Carlsson dominerade fett med 4 landade karpar, 16.04-13.88-9.42 och 6.64kg! Inte illa för att inte fiskat sjön på 4 år – bra jobbat Erik!

 Flera av oss andra gick inte heller lottlösa, Chrille Hermansson knep en vacker spegel på 11.1kg jag själv fick en brutal fight med en av mina snyggare speglar från Haga på 11.72kg och Hagajonas själv öppnade upp med en riktig tjockis på 12.9kg redan första kvällen mitt i grillningen.

11,100 gr

12,900 gr

11,720 gr

Tack alla för ett grymt trevligt pass alltid kul att träffas, snacka lite skit och klämma en öl eller två.

2 responses to “Rapport från Haga – av BH!

  1. Trevligt att man kan följa karpar genom åren och att det visar sig att fångst och återutsättning inte behöver vara till någon nackdel då det gäller tillväxten/ fiskens hälsa. Fångade Birgers spegel i maj 2010. Då vägde den 10,22 kilo och kämpade bra också den gången🙂

Kommentera

