19300 – the story!

Jag och Berntsson spenderade 4 dagar tillsammans i Färgsjön veckan som gick och hade ett utomordentligt trevligt fiske även om jag var lite tråkig som bara levde på vatten och pulverdiet. Under de två första dygnen som gick bände Berntsson på friskt och landade 4 karpar upp till 9,4kg medans mina larm var helt tvärtysta. Tredje natten kl 03:10 fick jag äntligen ett hugg på ett spö som jag fiskade locked up rakt in i spenaten, det kom endast en kort serie pip och när jag sprang ut såg jag spöet böjt i en härlig båge, nu jävlar var det min tur. Vi tog oss snabbt ut i båten och det blev en ganska dramatisk fajt där Berntsson nästan fick bada för att slita av näckrosstjälkarna fisken trasslat in sig i… när fisken var fri missades första håvningen och jag var riktigt knäsvag då jag sett att det var en av sjöns större fiskar som sögit i sig min Mainline Hi viz pineapple bulle. Nästa håvningsförsök gick bättre och det var verkligen tur, kroken släppte i håven!
Väl på land när fisken vägdes blev det segertjut när vågen stannade på 19300g… Detta är sann kärlek.
Efter lite velande fram och tillbaka kunde vi till slut konstatera att det var Norton på ny toppvikt.

Under förmiddagen fick jag ännu en fin fisk en spegel 11620g, efter detta hände inget mer för någon av oss!


Eller just det det gjorde det ju faktiskt, Berntsson fick ju drilla ett simmande rådjur!


Vi experimenterade runt med lite olika beten och partiklar men det var relativt sparsam mäskning med Cell i kombination med snowmans eller pop-ups som gav utdelning.

Berntsson med vacker 8+ fjällis a la Färgsjön…
 

Ännu en för Berntsson på 9400 gram…

Och givetvis passets största begivenhet – Norton på 19300 gram…
 

4 responses to “19300 – the story!

  1. Christian Mangs

    Grym fisk Birger, bara lyfta på hatten och gratulera!

  2. Birger Holmqvist

    Tack Christian jag är rätt nöjd=) men inte fan minskade den karpsuget, måste på det snart igen!

  3. Palle Sköldblom

    Vilken fin fisk! Grattis igen

  4. Grattis Birger!
    Mycket fin karp.

Kommentera

