20-kilosvallen sprängd x 2!

Hej alla.

Jag hann knappt komma hem från fisket i Serbien förrän det var dags att ge mig iväg på en ny tripp till det forna Jugoslavien, tillsammans med Ola ”Conti” Hansson. Vi fiskade i Zajarki i Kroatien och Lake Bled och Smartinsko i Slovenien under vår 14 dagar långa tripp, kanske inte optimalt att fiska 3 vatten på så kort tid, men vi hade grymt trevligt, träffade mycket trevligt folk, drack gott rödtjut och bände upp ett 80 tal fiskar mellan 0,5kg – 24,5 kg.
Även om vi hade en hel del småfisk sprängde vi 20 kilosvallen båda två under resans gång, och upptill detta hade vi ett hyggligt gäng fina fiskar mellan 15 och 19 kilo. Själv hade jag äran att redan andra morgonen klämma till med ett nytt pers på fjällis, 24,5kg jag kan lova att jag var ” over the moon”…. En elak hanfisk som verkligen var riktigt nervös att drilla, sällan en karp ger en så brutal fajt!

Ola kommer att skriva en längre artikel om vår resa som kommer att publiceras på Karpverket senare i sommar/höst, den kommer bla annat att innehålla en hel del tekniktips om hur du fiskar och mäskar effektivt på 130 meters avstånd utan båt/baitboat ( yes man smäller nåt spö ibland)!

Här kommer några bilder så länge!

/Birger & Ola

Kommentera

