Birger & Co i Brentwood!

Den gångna helgen var jag (Birger), Rikard Bengtsson och ”Hagajonas” på Brentwood Carpshow i England. Det var mitt första besök i England och även mitt första besök på en internationell karpmässa och jag kan bara säga att det var otroligt trevligt. Förhoppningen var givetvis att boken jag varit med och skivit i, The only way is Carp (www.booksoncarp.co.uk) skulle släppas på mässan men tyvärr blir den försenad ett par veckor, men det fanns ju enorma mängder med häftiga prylar att spana in så det var snabbt bortglömt. Här nedan följer en del bilder från mässan – de säger egentligen inte så mycket – men jag kan bara säg att hela atmosfären där inne är helt fylld av karp. Antagligen såldes där mer karpprylar under mässans första timme än vad som görs under ett helt år i hela Sverige!

Hotellet vi bokat in oss på snorbilligt genom att utge oss för att vara mässpersonal visade sig vara ett riktigt kanonhotell!
Vi behövde inte köa för att komma in på mässan värre var det när man var sugen på korv då var det alltid kö.

Rikard inspekterar årets nyhet från Free Spirit – The spomb rod.

Spomben är helt klart hypad och på mässan, Rikard myser i deras monter.
Mrs Spombs privata spomb.
Rostfritt och dyrt godis fanns det gott om!

Mästerkastaren Terry Edmonds förevisar hur det ska gå till…
Jag och Hagajonas försöker att snappa upp så mycket vi kan… De nya Nashspöna designade av Mr Edmonds är som en dröm!
Riggmys!
Nostalgiprylar som var moderna när Rikard B var ung – Optonics super XL.

Free Spirit  Hi-S – fint som fan… Men Harrison Torrix är nog ändå lite hetare!
Helgens mest intressanta och lärorika föredrag hölls av Nash´s betesguru Gary Bayes! Det han inte kan om boilies och beten är nog inte värt att veta!
Jonas står och myser och inspekterar A-baits hos Jason Rider.
Nashs nya säng är som en dröm – men inget för den som vill banta urtrustningen.
Trots alla prylar blev det inte så mycket handlat – vi blåste de mesta pengarna på öl, god mat och taxiresor – men lite blev det. Mest nöjd är jag med signerade böcker från Jerry Hammond och Lee Jacksson, och jag passade även på att lösa en prenumeration på ACF.

Simma lugnt – nästa helg blir det Zwolle / Birger Holmqvist

3 responses to “Birger & Co i Brentwood!

  1. Trodde det var spenderar byxorna på!!!!

  2. Birger Holmqvist

    Nej Ola, det var fattigt värre – ska ut och panta lite burkar i veckan så jag kan köpa några krokar i Zwolle.

  3. Guinness kostar pengar ……

Kommentera

